Kilokiukuttelija

24.7.2015

Käsittämätöntä tämä ajan hammas

Nyt tulee sitten valitusta ja kiukuttelua oikein olan takaa.
Olen kiukutellut näistä asioista ennenkin ja tulen kiukuttelemaan tulevaisuudessakin. Ja ei, en välttämättä tule tekemään asialle mitään, kunhan siis kiukuttelen. 

En käsitä, tai siis juu käsitän, mutta EN HYVÄKSY, että iän myötä tämä homma menee koko ajan vaan vaikeammaksi.
Olen perinyt äitini ulkonäön aika paljolti ja kun muistelen häntä vähän alle viisikymppisenä, hän oli pieni ja pyöreä. Yllätys yllätys, meikä on pieni ja pyöreä! Vanhuksenakin hän on edelleen pieni ja pyöreä (joka kai on ok vanhoilla mummoilla), joten tiedä sitten onko meikäläisellä mitään mahiksia tämän junan suuntaa muuttaa. Tai halua. Tai viitseliäisyyttä.

Keväällä ja alkukesästä ei pahemmin tullut herkuteltua eikä sortumisia. Mutta eipä paino paljon pudonnutkaan. Syynä tähän lienee se, että syön aika isoja rekkakuskiannoksia ruokaa.
Ja se on epäreilua: miksi en voi syödä kunnon isoa lautasellista hyvää ja herkullista ruokaa?? Miksi pitää alkaa pienentää annoksia kun ikää tulee?

Tiedän, että kyse on aineenvaihdunnan hidastumisesta ja blaa blaa blaa. Ei kiinnosta. En halua, että homma menee näin!

Kun olenhan jo niin paljon luopunut herkuista, jättänyt syömättä tsiljoona herkkua, ja tässä on tulos?! Läskejä pukkaa ja pysyy! Miten kiittämätöntä!
Miksi ne syömättä jääneet herkut ei mitenkään voi miinustaa syötyjä??
Miksi hyvät teot ei kumoa huonoja valintoja??

Hyvä esimerkki on tämän viikon leivonta. Päätin kokeilla Me Naiset -lehdessä ollutta pataleivän reseptiä. Ihan hyvää tuli, joskin se oma tekemä ciabatta on koostumukseltaan parempaa. Tuo on jotenkin liian kiinteää. Kuitenkin siis ihan hyvää.
Pataleipä a la Me Naiset
Mutta siis siihen kiukuttelun aiheeseen: kuinka paha juttu on, jos leivon kerran muutamassa kuukaudessa vaaleaa leipää ja syön sitä hiljalleen pakkasen kautta pois? Ei varmaan kauhean paha, mutta siltikin, taatusti tämäkin leipä näkyy mahan ympäryksessä! Eli nämäkin silloin tällöin tehtävät herkut pitäisi jättää pois. Mitään kivaa ei saa ikinä tehdä?!!

Mutta joo, mahamakkarassa se näkyy.
Tai siis mullahan on aina näin omppuna ollut se mahamakkara.
Nyt kuitenkin olen viime kuukausina saanut kehiteltyä itselleni oudon etumahan (?!). Eli nyt siis kun katson alaspäin, tuossa keskiruhossa on iso pinkeä pönöttävä pömppö. Ärsyttävää!

Kävin viime viikolla Cittarissa ja jossakin hyllyvälissä katse sattumalta osui johonkin naiseen väistäessäni häntä.
"Jaa, raskaana. Mutta hetkinen, eikös tuo äsken puhunut tuossa tuon iäkkään miehen kanssa, onko tuo sitten nuori nainen? Ei muuten ole, hetkinen, tuohan on taatusti yli viiskymppinen nainen. Jessus mikä eturessu. Ja päällä pinkeä huppari, näyttää ihan siltä, kuin olisi kahdeksannella kuulla raskaana."

Niin, meikäläiselläkin olisi samanlainen jos olisi jotain pinkeää päällä. On käynyt kuten Sarah Suomalaiselle: olen saanut huikean pömpön!
Ja tämä pömppö ei kyllä mahdu mihinkään fat pantseihin, ei sitten millään!

2 kommenttia:

  1. Hahaa! Nyt et voi enää pitkään sanoa, että kyllä säkin kun mä! Mä olen saanut vähän sulatettua tuota pömppöä. Nyt mulla ei oo sikspäkkiä vaan kakspäkki. Tissien alla on yksi rengas ja sitten alavatsa on yksi rengas. Mutta niiden välissä on... väli. Mutta siis semmoinen, että siinä voi hyvällä tahdolla kuvitella olevan vyötärön. Hame nousi hetki sitten tuohon tissien alle, mutta nyt se suostuu joskus jopa pysymään tuolla kahden makkaran välissä. Aattelin vielä nuo kaksi makkaraa tuosta hävittää.

    Mä en ole lainkaan kuten äitini. Mun äiti on pieni ja hoikka. Hän syö suklaata ja karkkia jokaikinen päivä. On edelleen pieni ja hoikka, kuten koko senpuoleinen suku. Minä olen iso ja pyöreä, kuten isän suku. Jos tässä tahtoo jotain hyvää nähdä, niin mä en myöskään ole perinyt äitini vittumaista luonnetta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onnittelut sulatuksen onnistumisesta!!
      Mulla on ehkä aina ollu kakspäkki, rintojen alla ja sitten IIIIIISO pömppö sen alapuolella. Oli siinä joskus välissä jotain välin tynkääkin.. tosin nyt sen löytymiseen tarvitaan jo elektronipyyhkäisymikroskooppi..

      Poista