Kilokiukuttelija

7.4.2016

Uneton möhömaha

Ei ole taas tullut kirjoiteltua pitkiin aikoihin jostain syystä. Ei vaan ole muistanut tai on ollut muka jotain muuta. Onhan tuossa työkiireitäkin ollut, mutta eipä tämä naputtelu nyt niin kauaa vie, etteikö tätä voisi vähän useammin tehdä.

Otsikon mukaisesti kiukuttelen tällä kertaa möhömahasta!

En ihan ymmärrä, mutta jostain syystä olen nyt viime viikkoina lihonut. Ei paljoa, mutta siis suunta on ollut totaalisen väärä. Jotain herkutteluja oli pääsiäisenä ja oli tuossa maaliskuussa jotain synttäripäivällisiä, mutta isossa kuvassa (anglismi jota vihaanylikaiken) ei meikäläisen olis pitänyt lihoa. Ei välttämättä huikeasti laihtuakaan, mutta ei lihoa. Argh!
Inhoan tuota housujen päälle jäävää mahamakkaraa, joka näkyy ja tuntuu kaikkialla. Ei se tuollainen ollut aiemmin. Hemmetti.

Tiedä sitten liittyiskö tämä siihen, että en nuku. Olen aina ollut suht hyvä nukkuja, mutta nyt viimeisimpien kuukausien aikana en vaan nuku. Herään aamulla tosi aikaisin, välillä väsyneenä, välillä ei. Ja välillä jo keskellä yötä (en katso kelloa, jolloin voin psyykata itseni uskomaan, että kello on tosi vähän ja pitää nyt heti nukahtaa uudelleen). Ei ole mitään stressiä, ei mitään erityistä asiaa
mielen päällä, eikä mikään asia pidä hereillä, en vaan nuku!
En tiedä olisko se tämä lisääntyvä valo..? Yleensä mulle on tämä kesäaikaan siirtyminen ollut todella tuskaista ja kestänyt kauan - nyt ei mitään. Aiemmin talviaikaan siirtyminen oli helppoa ja ihanaa - viime syksynä olin nuutunut ruusu melkein kolme viikkoa! Olisko ikä?

Sitten voisin kiukutella lonkista. Jostain syystä niitä särkee nyt koko ajan. Jopa niin, että olen parina yönä herännyt siihen, että särkee??! Mitä mä muka oon, 97v???

Mietin, että pitäiskö kokeilla jotain tuollaisia sisäisiä voiteluaineita. Onhan koirillekin erilaisia lisäravinteita ja olen niitä yhdelle edesmenneellekin nivelongelmaiselle hauvalle menestyksellisesti syöttänyt.
Kai niitä on ihmisillekin?

Olen aika skeptikkotyyppi enkä ihan heti jotain kukkatippa-juttuja aio testata, mutta oliskohan kalaöljystä hyötyä. Ei sen syömisestä varmaan haittaakaan ole.

Mun piti tänne joku uusi testattu tuote taas mainostaa, mutta siitä on jo jokin aika, enkä muista mikä se oli?! Joku suklaa? Ehkä. Ei ainakaan jäätelö. Salmiakki? Hmmm. Ehkä. Ei kun hetkinen, olisko se ollut se smoothie-kakku?
Tuli kaveri kylään ja sattumalta näin Pirkan ohjeen smoothie-kakusta. En tosin tehnyt lainkaan samaa, edes pohjaa, mutta hyvää tuli. Siihen tuli manoga ja banaania, päätin jättää tällä kertaa mansikat pois. Ja oli hyvää. Tosi raikas ja taatusti vähäkalorinen kakku! Tein sen kuten juustokakun, eli muusasin medelmät, liivatetta ja jääkaappiin muutamaksi tunniksi.Ja oli hyvää!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti