Kilokiukuttelija

17.8.2015

Suomi on ylipainoisten (naisten) maa

Kävin tuossa jokin aika sitten Tallinnan risteilyllä. Sellainen päiväkeikka. Tosin ei viinaa tullut haettua, vaan kaverin kanssa käytiin shoppailemassa ja katselemassa kesäistä kaupunkia.

Tiedä sitten miksi, mutta jostain syystä tuon risteilyn aikana näin järjettömän paljon ylipainoisia, anteeksi nyt vaan, läskejä (suomalaisia) naisia.

HUOM - olen itsekin samaan ryhmään kuuluva, joten tämä ei ole arvostelua, vaan toteamista. 

En tiedä johtuiko ehkä siitä, että oli aikaa istua ja tarkkailla pidempään isompaa ryhmää ihmisiä (laiva oli täynnä) vai se, että oli kesä, vai se, että oli kyseessä Tallinnan risteily, vai se, että oli kesävaatteet (tiukat t-paidat) monella päällä vai mikä lie, mutta kaikkialla näkyi reippaasti tuhteja naisia. (Ja juu, myös miehiä, mutta keskityn nyt naisiin).
Eikä siis vain vähän ylipainoisia, vaan toooodella massiivisia naisia.

Enkö ole ennen nähnyt näin paljon yhdessä paikassa tai suht rajatun ajan kuluessa noin paljon noin isoja naisia? Vai enkö ole kiinnittänyt huomiota heihin ja nyt jotenkin etsin heitä katseellani? Vai onko suomalaisten lisääntyvä ylipaino nyt jotenkin enemmän näkyvää?

Oli syy mikä vaan, niin tuli mieleen, että kyllä meillä suomalaisilla selvästi on noita pudotettavia kiloja vähän enemmän kuin lääkäri määrää.
Voihan olla, että jokainen näkemäni nainen oli jo tekemässä asialle jotain, tai ei aikonut tehdä asialle mitään - sehän on se ja sama, eipä se minulle mitenkään kuulu.

Sen huomasin, että 98% näkemistäni naisista oli samalla tavalla omppulihava kuin itse olen: eli sellainen isotakamusmainen tyyppi (joita näkee esim. Jenkkilästä näytetyissä kuvissa/ohjelmissa) oli selvästi vähemmistössä. Eli jalat saattoivat olla kapeahkot, mutta sitten olikin tuo iso keskiosa. Sellainen olen minäkin. Ehkä suomalaisten geeneissä on enemmistönä tuo omppulihavuus - ainakin tämän täysin epätieteellisen ja mitättömän pienen otannan perusteella olisi näin :)

2 kommenttia:

  1. Mulla on vasta tullut toi outokumpu tuohon eteen. Aiemmin ei ole ollut, vaikka läski olen ollutkin ja siis vielä pulleampi olin ennen.

    Mä olen enemmänkin just sellainen lattariperse. Et todennäköisesti olisi tunnistanut mua laivalla suomalaiseksi, jos en puhuisi. Naama ja hiuksetkin kaukana aika erilaiset. Toinen lapseni näyttää ruotsalaiselta, mutta toinen on perinyt ulkonäkönsä isältään ja on äärimmäisen suomalaisen näköinen. Molemmat ovat tosin kovin hoikkia.

    Omissa kiloissani mua häiritsee eniten selkätissit ja nyt tuo outo pelastusrengas ja sitten alas valahtanut vatsa. Mutta kyllä ne lähtee! Luulen.. toivon... hartaasti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miltä näyttää ruotsalainen?? ;) Eikös nekin oo blondeja ja nättejä - sellaisia parempia versioita suomalaisista persjalkaisista?

      Poista